2025. április 17-én pénteken került sor a budapesti taxis tarifa tárgyalássorozat második és egyben befejező ülésére.

A tárgyaláson a Fővárost, Kiss Ambrus főigazgató Úr képviselte. A BKK részéről jelen volt Walter Katalin igazgató Asszony, illetve a szervezet taxiszolgáltatással kapcsolatos vezetői. Képviseltette magát a BKIK, a diszpécserszolgáltatók közül: az Uber, a Bolt, a Főtaxi és a City, valamint az érdekvédők: az OTSZ, a TÉSZ, a FŐTE és a mi szervezetünk a KRSZ, mint a budapesti taxisokat is képviselő érdekvédelmi szervezet.

A lényeg: bár az első fordulóban abban mindenki egyetértett, hogy a tarifaemelésre szükség van, de annak mértékeben nem voltak egységesek a résztvevők. Akkor, az emelés kívánt mértéke a 13-15% és 36% között oszlott meg…

Ez itt, a második fordulóban, az érdekvédelmi szervezetek számára meglepetéssel indult és egyben zárult is, hiszen Kiss Ambrus főigazgató Úr gyakorlatilag rövidre zárta azt azzal, hogy a Főváros a jelenlegi helyzetben – különféle elemzésekre hivatkozva – nem tartja indokoltanak az emelést. A legfőbb indok az volt, hogy maga az emelés ténye és igénye, a vegyes pártállású Közgyűlésen nem menne át… és emiatt eleve „vesztes ügyet”(?) a Főváros vezetése nem tud és nem is akar képviselni…

Az érdekvédelmi szervezetek a felszólalásaikban hiába érveltek, azok sajnos eredménytelennek bizonyultak.

Pozitívumként arról tudunk beszámolni, hogy az érdekvédelmi szervezetek kiharcolták azt a lehetőséget, hogy a jövőben igenis van szavuk, van véleményük, amit nem csak, hogy érdemes, de meg is kell hallgatnia, hallania a Fővárosnak és azt figyelembe is kell vennie.

A KRSZ mellett, a többi érdekvédelmi szervezet is terjesztett szakami anyagokat a Főváros elé, melyek rámutatnak a szakma valós helyzetére és rámutatnak arra a tényre, hogy mindez túlmutat egy egyszerű „tarifatárgyaláson”, itt már többről, nem csak a pillanatnyi bevételek alakulásáról van szó, hanem a jövőről is!

Eredmény:

  1. 2025 májusáig, a taxis társadalmat leginkább frusztráló és rendezést igénylő kérdésekben munkacsoportok jönnek létre, melyek zárosan megoldást keresnek és találnak, azok mielőbbi kezelésére.
  2. 2026 első negyedévében, kötelezően összehívásra kerül a ’26-os tarifatárgyalás.


Tisztában vagyunk vele, hogy nem ezt várta a taxis társadalom. Emiatt, ahogyan ez a tárgyaláson is elhangzott, a FŐTE és a TÉSZ demonstráció sorozatot hirdetett a célok elérése érdekében…

A Közszolgálati Rendőr Szakszervezet a demonstráció(k) által elérni kívánt célokkal egyetért ugyan, de mint hivatalos Rendőr érdekvédelmi szervezet abban aktívan részt venni nem tud. Természetesen azoknak a tagjainknak, akik a szabadidejükben civilként – taxisként – azon részt vesznek, részükre szükség esetén a jogi hátteret biztosítjuk.